نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل و دسکتاپ

سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل و دسکتاپ

Google هنوز هم صفحات وب را بر اساس محتوا ، کد و پیوندهایی که با یک خزنده دسک تاپ پیدا می کند ، رتبه بندی می کند. آنها در تلاشند این رویکرد قدیمی مدرسه را به نفع آنچه خزنده های تلفن همراه خود پیدا می کنند ، به روز کنند. اگرچه احتمالاً چرخش با گذشت زمان در فازها اتفاق خواهد افتاد ، من روزی را می نامم که این تغییر به صورت زنده “روز D” در سراسر جهان در پست زیر انجام شود. Mobilegeddon قبلاً گرفته شده بود
شما نمی خواهید در یک روز D قرار بگیرید که سایت تلفن همراه شما برچسب های متا ، عناوین و عناوین غیرقابل استفاده را خراب کرده است ، محتوای آن را گم کرده یا کد وضعیت HTTP اشتباه را ارائه می دهد. این پست به شما در آماده سازی کمک می کند تا بتوانید از این پس خوب بخوابید.

ممیزی برابری موبایل چیست؟
وقتی دو یا چند نسخه از یک وب سایت در همان URL موجود باشد ، “ممیزی برابری” هر نسخه را خزیده ، تفاوت ها را مقایسه می کند و به دنبال خطا می شود.

چه زمانی به یکی نیاز دارید؟
اگر محتوای اضافه شود ، حذف شود ، مخفی شود یا تغییر کند بین دستگاه ها بدون ارسال کاربر به URL جدید ، باید یک ممیزی برابری انجام دهید.

این نوع تجزیه و تحلیل برای سایت های تلفن همراه با URL جداگانه نیز مفید است ، اما این پست دیگری است.

چه چیزی به شما خواهد گفت؟ چگونه کمک خواهد کرد؟
آیا نسخه موبایل وب سایت “بهینه” و قابل خزیدن است؟ آیا همه کد ها و برچسب های پاسخ هدر به درستی و به همان ترتیب در هر دو نسخه تنظیم شده اند؟ آیا محتوای متنی مهم در نسخه موبایل وجود ندارد یا مخفی است؟

چرا ممیزی برابری می تواند لب به لب شما را نجات دهد
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که برای اولین بار هنگام شروع کار با تلفن همراه ، تشخیص قطعی بزرگ از ترافیک را در روز D انجام دهید. حتی اگر اکنون چیزی تغییر ندهید ، فهرست کردن اختلاف بین نسخه های سایت به تشخیص مشکلات در صورت / زمان فرا رسیدن زمان کمک می کند.

همچنین ممکن است همین حالا به شما در بهبود رتبه بندی کمک کند.

من یک تیم عالی از جستجوگرها را برای یک مارک بزرگ می شناسم که ماه ها فاحش را از دست داده بود که کل سایت تلفن همراه (میلیون ها صفحه) دارای برچسب های عنوانی بود که همگی یکسان می خوانند: “نام تجاری – سایت موبایل”. آنها این خطا را پیدا کردند و با ما تماس گرفتند تا نگاهی کامل تر به اختلافات بین این دو سایت بیندازیم. در اینجا چیزهای دیگری یافتیم:

یک نوع صفحه در سایت موبایل دارای خطایی در سطح قالب بود که باعث می شود برچسب های rel = canonical خراب شوند ، اما فقط در تلفن همراه و به شکلی که به Google دستورالعمل های متضاد بدهد ، بسته به اینکه آیا صفحه را به صورت موبایل یا دسک تاپ ارائه می دهند. . همین مسئله می توانست با هر برچسب در صفحه اتفاق بیفتد ، از جمله بخشنامه های ربات های متا. همچنین ممکن است با پاسخ های هدر HTTP اتفاق بیفتد.
سایت تلفن همراه کمتر از نیمی از میزان پیوندهای ناوبری در صفحه را دارد. این امر چگونه می تواند بر جریان PageRank به صفحات اصلی در دنیای تلفن همراه اول تأثیر بگذارد؟
سایت تلفن همراه محصولات بسیار بیشتری در صفحات جزئیات محصول دارد. مجدداً ، وقتی Google اولین بار از تلفن همراه استفاده می کند ، این امر چگونه می تواند بر جریان PageRank یا حتی عمق خزیدن تأثیر بگذارد؟
محتوای مهم روی نسخه موبایل پنهان شد. گوگل می گوید این حالت تا زمانی که کاربر می تواند برای خواندن مطالب از صفحه پایین یا پایین برگردد ، خوب است. اما در این حالت ، راهی برای انجام این کار وجود نداشت. محتوا در کد بود اما برای بینندگان تلفن همراه پنهان بود و هیچ راهی برای مشاهده آن وجود نداشت.

چگونه با یک حسابرسی برابری موبایل / دسک تاپ شروع کنیم
به نظر می رسد پیچیده است ، اما در واقع آن را به چند مرحله ساده کاهش می یابد:

سایت را به عنوان کاربر رومیزی خز کنید.
سایت را به عنوان کاربر تلفن همراه خز کنید.
خروجی ها را ترکیب کنید (به عنوان مثال عنوان موبایل 1 ، عنوان دسک تاپ 1 ، موبایل Canonical1 ، دسک تاپ Canonical1)
به دنبال خطاها و اختلافات باشید.

Screaming Frog گزینه خزیدن سایت به عنوان عامل کاربر Googlebot Mobile با یک دستگاه هوشمند را فراهم می کند. شما ممکن است نیاز به ارائه JavaScript داشته باشید یا نیاز نباشد.

شما همچنین می توانید دو خزیدن (موبایل و دسک تاپ) را با DeepCrawl نیز اجرا کنید. با این حال ، گزارش هایی مانند “عدم تطابق شماره موبایل Word Word” در حال حاضر حتی پس از دو خزیدن روی سایت های پویا کار نمی کنند.

هک برای دستیابی به داده های مورد نظر شما با Screaming Frog یکسان است: یعنی اجرای دو خزنده ، صادر کردن دو گزارش و استفاده از Vlookup در اکسل برای مقایسه ستون های کنار هم با URL که شناسه منحصر به فرد است.
در اینجا یک مثال ساده با استفاده از صادرات DeepCrawl آورده شده است:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، صفحات دسته وبلاگ ، مانند / category / cro / ، بین انواع دستگاه ها تفاوت دارند ، نه فقط در نحوه ظاهر شدن ، بلکه در نحوه تهیه کد و محتوا به عنوان منبع منبع نیز تفاوت دارند. بزرگترین تفاوت این است که تیزرهای پست در تلفن همراه ناپدید می شوند و این اختلاف ناهمگونی کلمه را به خود اختصاص می دهد.

تعداد کلمات فقط یک نقطه داده است. هنگام انجام ممیزی برابری موبایل / دسک تاپ می خواهید موارد مختلفی را که در زیر بحث می شود ، جستجو کنید.

در حال حاضر ، به نظر نمی رسد ابزاری سئو در بازار وجود داشته باشد که به عنوان یک خزنده دسک تاپ و موبایل ، یک سایت پویا را خزنده می کند ، و سپس گزارش های مفیدی را درباره تفاوت های بین آنها ایجاد می کند.

اما امید وجود دارد!
سازندگان ابزارهای صنعت ما در این مسیر داغ هستند و در این مرحله انتظار دارم که ویژگی های D-day به موقع منتشر شود.

Deep Crawl
ما در حال کار بر روی گزارش های تغییر یافته Metrics هستیم که به طور خودکار صفحاتی را نشان می دهد که عناوین و توضیحات بین خزیدن تغییر کرده اند. این امر برای شناسایی تفاوت ها در سایت های پویا در هنگام تغییر عامل کاربر است. اما در حال حاضر ، این کار را می توان با بارگیری و ادغام داده های این دو خزنده و محاسبه تفاوت ها به صورت دستی انجام داد.
Moz Pro
دکتر پیت می گوید که آنها در مورد مقایسه رتبه های دسک تاپ و موبایل برای جستجوی علائم هشدار دهنده صحبت کرده اند تا Moz بتواند از مشتریان درمورد مشکلات احتمالی آگاه شود. این یک ویژگی بسیار مفید برای تقویت تجزیه و تحلیل دیگر تفاوت های صفحه است.

سایت
هنگامی که شما “دوستانه موبایل” را انتخاب می کنید ، Sitebulb قبلاً در حال خزیدن کل سایت است ، سپس یک نمونه از (حداکثر) 100 صفحه را انتخاب کرده ، و سپس دوباره آنها را با خزنده اجراکننده JavaScript بازسازی می کند. این همان چیزی است که گزارش “دوستانه آنها” را تولید می کند.

آنها در حال فکر کردن در مورد انجام همین کارها برای اجرای این گزارش های حسابرسی برابری (بررسی اختلاف تفاوت موبایل یا دسک تاپ) هستند ، که می تواند یک قدم بزرگ برای ما SEO باشد. از آنجا که بیشتر این موارد اختلاف در سطح قالب / صفحه اتفاق می افتد ، گرفتن آدرس اینترنتی از اعماق مختلف crawl و بخش های سایت باید به این ابزار اجازه دهد هشدار سئو را از عدم هماهنگی های احتمالی بین محتوا و عناصر صفحه در آن دو نسخه از یک URL اختصاص دهد.

فریاد قورباغه
گذشته از مقادیر زیاد هش ، SF در حال حاضر هیچ مزیت بزرگی نسبت به DeepCrawl ندارد. در حقیقت ، DeepCrawl دارای برخی از ویژگی های تفاوت تلفن همراه است که در صورت کار در سایت های پویا ، جهشی و مرزهای جلوتر از SF را دارند.
گفته می شود ، فرایندی که در زیر به اشتراک گذاشته شده است از Screaming Frog استفاده می کند زیرا این چیزی است که من با آن بیشتر آشنا هستم.

سفارشی کردن یاب های مختلف
یکی از قهرمانان سئو من ، دیوید سوتیمانو ، شخصی سازی الگوریتم Javascript Diff Diff را برای کمک به اتوماسیون برخی از سخت افزارهای موجود در این ممیزی های برابری دسک تاپ و موبایل از دست داد.

می توانید نسخه ای از آن را در اینجا تهیه کنید. دستورالعمل های موجود در برگه Readme را دنبال کنید. توجه: این کار در حال انجام است و یک ابزار آزمایشی است ، بنابراین لذت ببرید!

در استفاده از مقادیر هش برای یافتن سریع اختلافات بین خزنده ها
همانطور که Lunametrics آن را در راهنمای عالی خود برای Screaming Frog Tab Definitions قرار می دهد ، مقدار هش “تعداد شماری از URL هایی است که به طور بالقوه حاوی محتوای تکراری هستند. ، صفحات دقیقاً از نظر محتوا یکسان هستند. ”
من سعی کردم این کار را انجام دهم ، اما متوجه شدم که به دلایل من به دو دلیل خیلی خوب کار نمی کند: زیرا من قادر به تنظیم حساسیت نبودم ، و حتی اگر تنها یک عنصر JavaScript جزئی از طرف مشتری تغییر کند ، صفحه یک هشی جدید پیدا می کند. ارزش.

وقتی از DeepCrawl در مورد آن سؤال کردم ، فهمیدم که چرا:

مشکلی که در استفاده از هش برای پرچم گذاری مطالب مختلف وجود دارد این است که بسیاری از صفحات پرچم گذاری می شوند ، هنگامی که در اصل یکسان هستند. اگر یک شخصیت واحد تغییر کند ، یک هش کاملاً متفاوت خواهد بود.
فرآیند حسابرسی برابری موبایل با استفاده از Screaming Frog و Excel
اجرای دو خزیدن
ابتدا دو خزنده جداگانه اجرا کنید. تنظیمات مربوط به هر یک در زیر است. اگر پنجره یا گزینه تنظیمات را نمی بینید ، فرض کنید که به طور پیش فرض تنظیم شده است.
1. خزیدن 1: تنظیمات دسک تاپ
تنظیمات —> عنکبوت

تنظیمات شما ممکن است متفاوت باشد (بدون هدف در نظر گرفته شده) ، اما در اینجا من فقط به دنبال چیزهای اساسی می گشتم و یک خزیدن سریع می خواستم.

تنظیمات —> هدر HTTP —> کاربر عامل

2. اولین خزیدن را شروع کنید
3. خزیدن را ذخیره کنید و صادرات را اجرا کنید
پس از اتمام ، آن را به عنوان دسک تاپ crawl.seospider ذخیره کنید و گزارش صادر کردن همه URL ها (دکمه صادرات بزرگ ، بالا سمت چپ) را اجرا کنید. صادرات را به عنوان دسک تاپ-داخلی_all.csv ذخیره کنید.
4. تنظیمات عامل کاربر را برای خزیدن دوم به روز کنید
دکمه “پاک کردن” را در Screaming Frog بزنید و پیکربندی کاربر-عامل را به موارد زیر تغییر دهید:

5. شروع خزیدن دوم
6. خزیدن را ذخیره کنید و صادرات را اجرا کنید
پس از اتمام ، آن را به عنوان mobile-crawl.seospider ذخیره کنید و گزارش Export All URLs را اجرا کنید. صادرات را به عنوان mobile-داخلی_all.csv ذخیره کنید.

صادرات را در اکسل ترکیب کنید
هر CSV را در یک صفحه گسترده جدید اکسل وارد یک برگه جداگانه کنید.

یک برگه دیگر ایجاد کنید و آدرس های اینترنتی را از ستون آدرس هر برگه خزیدن وارد کنید. تکثیر آنها را انجام دهید.

برای بیرون کشیدن داده های مربوطه از هرکدام از برگه های دیگر ، از Vlookup یا روش های دیگر استفاده کنید.

شما در پایان با چیزی شبیه به این خواهید بود:

یک برگه با یک ردیف واحد در هر URL ، اما با ستونهای موبایل و دسک تاپ برای هر دیتابینت. اگر می توانید مواردی که دسک تاپ و داده های تلفن همراه مطابقت ندارند ، با تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند.

خطاها و اختلافات برای جستجوی آنها

آیا سایت موبایل گزینه های ناوبری مشابهی را ارائه می دهد؟
باور کنید یا نه ، معمولاً می توانید به همان اندازه پیوندهای ناوبری را در یک سایت موبایل قرار دهید بدون اینکه تجربه کاربر را در هنگام انجام کار خراب کنید. در اینجا یک نمونه مثال از مارک های عمده فروشی وجود دارد که به روش های مختلفی از آن استفاده می کنند ، از مکان های بزرگ مگا تا لغزنده و منوهای همبرگر (یادداشت های جانبی: اکنون من به قلعه سفید علاقه دارم).

هدرهای پاسخ کاربر HTTP Vary
این یکی از مواردی است که به نظر می رسد می تواند مشکلات ذخیره سازی و سردرد بیشتری را نسبت به راه حل ها ایجاد کند ، اما گوگل می گوید در مواردی که محتوا بین نسخه های موبایل و دسک تاپ در همان URL تغییر کند ، از آن استفاده کنید. توصیه من این است که اگر تغییرات بین نسخه های سایت حداقل باشد (از جمله ناوبری ساده ، تصاویر بهینه شده ، طرح ساده ، چند زنگ و سوت پنهان) از استفاده از Vary User Agent خودداری کنید. فقط در صورت حذف کامل پاراگرافهای مطالب و سایر عناصر مهم از آن استفاده کنید.

اختلافات داخلی
اگر سایت دسک تاپ شما دارای بیست پیوند به صفحه های پرفروش و محصولات با استفاده از متن لنگر بهینه شده است ، و سایت موبایل شما دارای پنج پیوند است که به صفحات “Contact Us” و “About” می رود و می توانید این را مستند سازی کنید. برای آزمایش باید رتبه ها پس از تغییر الگوریتم رتبه اول موبایل کاهش یابد.

برچسب ها و بخشنامه های متا
آیا مواردی مانند برچسب های عنوان ، توضیحات متا ، دستورالعمل های متا ربات ، برچسب های rel = canonical و برچسب های rel = next / prev در هر دو نسخه URL مطابقت دارند؟ کشف این موارد اکنون می تواند از بروز فاجعه جلوگیری کند.

طول محتوا
هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که چقدر محتوا را باید به هر نوع دستگاه ارائه دهید ، همانطور که هیچ فرمول جادویی برای میزان محتوای شما برای رتبه بندی بسیار بالا در Google وجود ندارد (زیرا همه موارد دیگر هرگز برابر نیستند).

تصور کنید که از این زمان هشت ماه است و شما در حال تلاش برای تشخیص دلیل دلایل خاص افت یک ترافیک به روزرسانی الگوریتم بعد از موبایل هستید. آیا صفحات با محتوای کمتر در تلفن همراه با رتبه های پایین تر ارتباط دارند؟ شاید. شاید نه ، اما من می خواهم آن را بررسی کنم.

سرعت
احتمال وجود دارد که سایت موبایل شما سریعتر بارگیری شود. اما اگر اینگونه نباشد قطعاً باید به این مسئله توجه کنید. بسیاری از تغییرات بزرگ JavaScript در سمت مشتری می توانند مقصر این امر باشند.

تفسیر
بعضی اوقات JavaScript و سایر پرونده های لازم برای ارائه تلفن همراه ممکن است با پرونده های مورد نیاز برای دوباره کار دسک تاپ متفاوت باشد

در اینجا کارهایی که شما باید انجام دهید برای آمادگی برای جهانی اول همراه است:
بدانید در صورت وجود تفاوت عمده محتوا ، برچسب و تفاوت پیوند بین نسخه های موبایل و دسک تاپ سایت وجود دارد.
اگر چنین است ، بدانید که این اختلافات چیست و وقت خود را صرف فکر کردن در مورد چگونگی تأثیرگذاری در رتبه بندی کنید اگر تلفن همراه تنها نسخه Google باشد که تا به حال به آن نگاه کرده است.
هر نوع اختلاف را که باید بلافاصله برطرف شود ، مانند موارد شکسته شده یا گمشده rel = canonicals ، متا روبات یا برچسب عنوان برطرف کنید.
همه چیزهای دیگر را در ذهن داشته باشید تا پس از ورود اولین بار به موبایل ، موارد را امتحان کنید. اگر رتبه بندی کاهش یابد ، حداقل شما آماده خواهید شد.
و در اینجا برخی از ابزارها و پیوندها به شما کمک می کنند تا به آنجا بروید:
گزارش عدم سازگاری تلفن همراه / دسک تاپ توسط DeepCrawl
Mobile-First Index Prep Tool by Merkle (در این قسمت بنویسید لطفا مرکل! شروع عالی ، اما ما به چیزهای بیشتری احتیاج داریم!)
فهرست اول موبایل ، Google Webmaster Central
ابزار دوستی موبایل Varvy
من گمان می کنم مدت طولانی قبل از این نوع ممیزی غیر ضروری نباشد زیرا ما فقط نگران سایت تلفن همراه خواهیم بود. تا آن زمان ، لطفاً در زیر نظر دهید تا تفاوتهایی را که پیدا کردید ، و نحوه انتخاب آنها به آنها را بررسی کنید تا همه بتوانیم از یکدیگر بیاموزیم.

درباره اورت –

پدر ، جستجوگر ، همکار موز و مدیر بازاریابی مهاجرت بی حد و حصر .. کار با یک پا در آینده و یک پا در گذشته. زندگی در زمان حال.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *